Bine Ati Venit in micul meu butic virtual! Nu ezitati să dati click pe Postări mai Vechi din josul paginii! Enjoy your Visiting!

marți, 9 martie 2010

Aseara am fost la vernisaj Leonard Slavu !

Leonard Slavu este intr-adevar un "pictor fara varsta", asa cum l-au numit cei de la Curierul National acum 2 ani. Pentru ca un artist nu tine cont de anii care trec, un artist se exprima liber intotdeauana si dansul a continuat sa picteze.



















Acum, pictorul are 85 de ani abia impliniti ieri, de ziua femeii, de 8 Martie. "Multi inainte!" as fi vrut sa ii spun ieri, la vernisaj...dar nu am stiut :)
Am ramas fermecata de paleta de culori vii si de liniile de culoare, de punctele lasate de pensula pe panza peisajelor, a portretelor si a naturii moarte.

Intr-un cerc restrans de cunostinte si prieteni ai artistului, au aparut si cativa curiosi spre frumos si arta, inclusiv eu. In continuare, mentinandu-mi starea de curiozitate, am cautat mai multe detalii despre viata pictorului Leonard Slavu. Si am gasit, pe net, bineinteles.

Am ramas profund impresionata de viata lui Leonard Slavu. A crescut intre alti 9 frati, la noi in Vrancea, in Faurei-Putna. A inceput sa picteze de la varsta de 7 ani, iar prima pensula si-a facut-o singur, asa cum a vazut pe la batranii satului ca isi lucrau bidinelele.

Ajungand la varsta la care fiecare isi cauta un rost in lume, Leonard Slavu pleca de acasa spre Bucuresti, unde a devenit student al Institutului de Arte Plastice "Nicolae Grigorescu". Aici a intampinat multe greutati, mai ales pana sa intre la facultate, cand a fost nevoit sa doarma in Gara de Nord, in salile de asteptare.

In timpul studentiei a avut doi prieteni, care ulterior au devenit artisti cunoscuti tuturor romanilor. Actorul Toma Caragiu si pictorul Sabin Balasa.

Dupa studentie alte timpuri grele au venit, asa ca Leonard Slavu a devenit profesor in Bucuresti, dupa ce se casatorise in prealabil cu fata inimii sale. Dupa ce a iesit la pensie, s-a retras in locul unde isi pastrase radacinile: la noi in Vrancea. Aici si-a construit o casuta cu propriile maini si dupa gustul sau. Bineinteles ca pentru un artist, in Romania e greu sa traiesti numai din talent, insa batranul Leonard Slavu nu se da batut si fiecare zi e o noua provocare la pictura pentru el. Eu zic "Felicitari!"
(info: "sansavranceana.ro")
















Vernisajul de pe 8 Martie ne-a introdus intr-o alta lume parca, a clasicului si a culorilor, a luminozitatii valurilor, naturii surprinse cu pensula pe panza. Amintiri rupte din viata la tara, campuri de struguri si alei printre copacii infrunziti. Portrete minunate ce au pastrat o parte din sufletul modelului pictat.

Colturi superbe rupte din natura te imbie si te invita la o plimbare in tablou. Pasesti usor in pictura si te lasi purtat in adancurile visarii.

Ce mi-a placut cel mai mult a fost portretul marelui actor Toma Caragiu. Am stat si am privit acest tablou pentru cateva minute si nu imi venea sa cred asemanarea. Eram tare curioasa sa stiu povestea din spatele portretului, pentru ca nu eram sigura daca e intr-adevar chipul actorului surprins in rama.

Ma bucur ca am aflat de vernisaj in microbuz cand mergeam spre Adjud in plimbare cu o prietena, si cred ca chiar de la dansul, Leonard Slavu...ni s-a intins un pliant si am pastrat informatia.

Expozitii Leonard Slavu:

Ce voiam sa mai spun, sa nu uit, pictorul Leonard Slavu a participat cu lucrarile sale la multe expozitii de-a lungul vietii sale. De la absolvire a participat la toate expozitiile de stat, regionale, bienale, colective, precum si la expozitii de grup. A inceput in 1960, la Turnu Magurele, a continuat cu Ploiesti, Sinaia, Bucuresti, Fcosani, iar Bucuresti.
A participat la expozitii romanesti din Japonia in 1973, Germania, Italia, Grecia, Polonia...Multe muzee din tara pastreaza picturi de-ale sale, printre care, Brasov, Turnu Magurele si altele.
Dupa Sfintele Pasti, am inteles ca va mai deschide o expozitie la Bucuresti cu toate cele (in jur de..) 100 de lucrari ale sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu