Bine Ati Venit in micul meu butic virtual! Nu ezitati să dati click pe Postări mai Vechi din josul paginii! Enjoy your Visiting!

joi, 22 iulie 2010

Editura Curtea Veche Publishing sub sechestru!


Tocmai ce retraiam o bucurie in timp ce faceam curat printre cartile din raftul cu carti, cand am citit apoi pe net despre Curtea Veche ca a fost sechestrata. Este a patra zi deja de cand sediul Editurii Curtea Veche este sub sechestrul "interlopilor", iar angajatii nu au avut si inca nu au voie sa intre la locul de munca. Patrimoniul Editurii Curtea Veche - multe carti si tot ce tine de documente importante, manuscrise unice, acte, calculatoare ce contin informatii esentiale - risca sa fie facute pierdute.

Irene Arsene, Directorul General Curtea Veche Publishing scrie pe blog:

"Nu există nicio hotarâre judecătorească prin care să fim obligaţi să nu ne desfăşurăm activitatea în imobilul din Ion Mincu, sau prin care să se dispună evacuarea noastră din imobil. În România anului 2010 ar trebui ca toate executările să fie făcute de executorii judecătoreşti şi nu de grupuri infracţionale.

Este evident pentru oricine ca suntem victimele unui abuz, iar în acest moment ne întoarcem către toţi autorii şi colaboratorii noştri şi facem un apel către ei pentru a ne sprijini în încercarea de a depăşi acest moment dificil. Nu este permis ca în anul 2010 un astfel de eveniment să se poată produce în chiar centrul capitalei! Un asemenea abuz poate dezechilibra iremediabil o activitate culturală şi aşa văduvită de orice fel de sprijin din partea autorităţilor centrale şi locale! Lungul
șir de abuzuri ar trebui să se oprească aici!"

Prin Iunie, exact de ziua mea, am primit cadou de la Editura Curtea Veche o carte la alegere - cadou premiu de participare pentru concursul "Un Eseu Despre Literatura Pentru Un Raft Intreg De Literatura". Nu ma pricep eu la inventat scrieri frumoase, dar m-am bucurat pentru premiul de participare. Eu mi-am ales "Ultimul Patriarh" scrisa de Najat El Hachmi si nu regret.


Editura Curtea Veche Publishing sustine si azi flash mob-ul organizat de prietenii cartilor, in fata cladirii cu portile sudate, din Ion Mincu 11, Bucuresti, sediul editurii de mai bine de 10 ani. Cu totii vom citi din cartile editurii in semn de protest "in disputa simbolica dintre bastoanele de cauciuc si carte."


Astazi, incepand cu ora 1800, timp de doua ore Curtea Veche ofera cadou, carti celor care vin sa ii sustina in lupta cu "monstrul amenintator."


Oare ce se va intampla apoi cu Lumea Cartilor? Vor mai exista Librarii..? ..Edituri? In my Hometown, deja Libraria Diverta nu mai exista :( a fost desfiintata si ea...pacat...aici a ramas o singura librarie mai mare, superba, undeva pe galeriile unui hypermarket...si alte vreo doua librarii mici mici prin oras, dar doar atat....ce se va intampla acum si cu Editura Curtea Veche Publishing...?..pacat...:(

2 comentarii:

  1. Ciao Mihaela, passo di qui per dire che ti ho assegnato un Premio (http://leideedimony.blogspot.com/2010/08/premi-gogooooooooooooooooooo.html) e trovo questo post pazzesco...
    Ho usato il traduttore di Google e se non ho capito male siete praticamente senza librerie in città?!
    Io non saprei vivere senza libri, potrei rinunciare a tutto ma mai alla lettura, di qualsiasi genere!
    Ti abbraccio forte e ti sostengo!
    Un bacio! :*)

    Hello Mihaela, step hence in order to say that I have assigned a Prize to you ((http://leideedimony.blogspot.com/2010/08/premi-gogooooooooooooooooooo.html) and I find this post crazy… I have used the translator of Google and if I have not understood badly you are practically without bookcases in city! I would not know to live without books, I could renounce to all but never to the reading, of any kind! I embrace to you strong and I support to you! A kiss! : *

    RăspundețiȘtergere
  2. Grazie, Mony, por essa coccinellina azzurra come premio! Sei carissima!:)

    ..mi-am amintit si de premiul de anul trecut tot de la tine, dar nu stiam cum sa il inserez;)) grazie! le voi posta acum pe blog :*

    ..trebuie sa recunosc, postarea mea e crazy si reala ;))..Editura "Curtea Veche" este in Bucuresti, si e ceva politic sigur de a fost inchisa..

    ..orasul meu e mic, de aceea are o singura librarie cat de cat mare si frumoasa si alte 2 librarii mici si cu putine carti.. e din cauza economiei se spune ;)) exista si un anticariat :D:D:D:D extrem de mic si el ;)) si o singura biblioteca..
    ..nici eu nu rezist fara carti, pasesc timid si visand in alta lume numai a mea, din care nu voi iesi niciodata :)

    abracio e bacio! :)

    RăspundețiȘtergere