Bine Ati Venit in micul meu butic virtual! Nu ezitati să dati click pe Postări mai Vechi din josul paginii! Enjoy your Visiting!

luni, 3 ianuarie 2011

brosa handmade "Muratura Exotica"

Anul trecut am sarbatorit Toamna prin realizarea unei brose murate-handmade, este mai exact un borcanas de "Muraturi Exotice": pastaie cu mazarici, ciupercuta amanita cu firicele de iarba, morcov, vinete, lime, piersicute cu buline rosii, portocale...toate realizate manual din fimo.
Dimensiunea borcanasului este de numai 5,60 cm x 2,50 cm.

Brosa a fost participanta la concursul "La Bacania din Burg Medieval" de pe CDB, concurs a carui regula a fost si participarea cu o reteta. Bineinteles ca acest concurs a avut loc acum mai multe luni, anul trecut chiar....timpul meu a fost pretuit si postarea pe blog a rabdat pana acum....

De aceea, ceste muraturi exotice ar fi numai bune de asortat cu
"Mancarica ciudata cu ficatei":

*ficatel de porc / de pasare, spalat bine si lasat la scurs de apa.
*ceapa taiata feliute sau marunt dupa plac.
*morcov taiat feliute.
*1 ardei gogosar rosu sau galben (pt. gustul aromatizat si culoare).
*1 castravete murat si 1 proaspat.
*rosii decojite si taiate cubulete.
*1 cartof taiat pai.
*ciuperci sau alte legume preferate de fiecare.

Ceapa, morcovul, ardeiul, cartoful si castravetii, toate taiate in felii subtiri, se calesc pana se rumenesc. Se toarna putin vin rosu sau must pentru a le "stinge", nu foarte mult vin, pentru ca nu incercam sa le fierbem.

Se adauga ficatelul taiat in bucati mari (eu l-am pus intreg pentru ca pe parcurs s-a sfaramat Mr. Green ), se amesteca cu legumele si cu ciupercile si se lasa la rumenit in sos propriu, intorcandu-se pe o parte si pe alta pentru a nu se lipi de tigae....Nu stiu exact dupa cate minute se adauga si rosiile, cam atunci cand ficatelul nu e nici prea rumenit, dar nici crud :) Se amesteca la intervale scurte pentru a nu se lipi.

Ficatelul isi va lasa acel sos propriu specific pate-ului taranesc si consistent, si amestecandu-se cu toate aromele legumelor va iesi ceva super. Eu am mai adaugat si putin bulion spre final pentru a avea si mai mult sos. Se condimenteaza cu tot ce gasiti proaspat prin ghiveci, frigider, gradina: patrunjel, marar, leustean, usturoi.....Se serveste cald (dar si rece e bun) cu piure de cartofi sau chiar simplu, alaturi de muraturile de casa si mamaliguta.

Reteta am facut-o prin clasa a 12a, vrand sa condimentez friptura pe care mama o punea la foc doar cu sare si vrand sa ascund cat de cat gustul ficatelului care nu era asa de agreat de unii membri ai familiei sau chiar de prieteni. Si a iesit destul de bun, mai ales ca mama mi-a preluat ideea si de atunci numai asa am mancat ficatelul :).

Nu stiu cat de explicita am fost sau daca exista reteta prin vreo carte de bucate Mr. Green dar eu asa am simtit atunci - sa amestec tot ce am gasit prin frigider.

Daca se incumeta cineva sa incerce, "Bon App
etit!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu